Source, czyli silnik graficzny stworzony przez Valve, między innymi na potrzeby świetnego Half-Life 2, jest uważany za jeden z najwydajniejszych silników graficznych dostępnych na rynku. Od teraz jego nowa wersja dostępna jest dla developerów chętnych do pisania gier na Xboxa 360.
Zdaniem Gabe’a Newella, szefa oraz współzałożyciela Valve, Source został zoptymalizowany pod kątem platformy Microsoftu tak, aby wykorzystywać jak najwięcej mocy drzemiącej w konsoli – bez względu na to, czy tworzona gra będzie należeć do gatunku FPS, RTS, czy RPG. Potęga Source tkwić ma w jego uniwersalności. Dodatkowo silnik graficzny Valve będzie współpracował z usługą Xbox Live!
Obecnie w oparciu o wyżej wymieniony silnik, Valve tworzy Half-Life: Episode Two na Xboxa 360 oraz PlayStation3. W odróżnieniu od Half-Life 2: Episode Two na Xboxa 360, wersja na konsolę Sony powstaje w studiach kanadyjskiego oddziału EA, a silnik nie jest zoptymalizowany specjalnie pod PS3. Do obu wersji zostaną dołączone Half-Life 2, Half-Life 2: Episode One, Portal oraz Team Fortress 2 – wszystkie stworzone na silniku Source.
optymalizacja pod jedna konfigurację powinna wycisnąć max z source. . . ale rtsa w nim sobie nie wyobrazam 🙂
no nie wiem co o tym sądzić 🙂
o kase a o co?. . 🙂
Source jest dobry i do tego cały czas rozwijany.