W wywiadzie dla serwisu IGN, główny designer EA Montreal, Eric Chartrand, udzielił odpowiedzi na kilka istotnych pytań odnośnie ciekawie zapowiadającego się SSX Blur na Nintendo Wii.
Zacznijmy od rozgrywki. Gracze będą mieli wpływ na rozwój każdej z dostępnych w grze postaci, a polepszyć będziemy mogli: prędkość, zdolność do wykonywania trików, wysokość skoku oraz ogólne zdolności do jazdy na desce i nartach. Przykładowo, jeśli dobrze spiszemy się w zjeździe ze stoku, podbijemy sobie statystyki prędkości.
Wszystkie trasy w SSX będą znanymi kursami z SSX3 czy SSX On Tour. Dobrze to i nie dobrze zarazem, bo z jednej strony mamy gwarancję, że trasy będą ciekawe i zakręcone, lecz z drugiej, szkoda, że twórcy nie opracowali zupełnie nowych torów. Zdaniem Chartranda, trasy zostały odpowiednio odświeżone, a nowe efekty świetlne i tekstury mają sprawić, że ciężko będzie o uczucie dejavu. Sama gra natomiast ma działać na usprawnionym silniku SSX On Tour.
Premiera nowego SSXa planowana jest na koniec marca 2007.