W zeszłym tygodniu pisaliśmy, że Test Drive Unlimited, internetowa gra samochodowa, pojawi się na rynku z niezmiernie niską jak na konsole następnej generacji cenie ? 39.99$. Biorąc pod uwagę, że ceny nowych gier na Xboxa 360 są wyższe o 10-15$, decyzja ATARI dała nam nadzieję, że być może posiadanie konsoli next-gen nie musi doszczętnie opróżniać portfela.
Bańka mydlana prysła, gdy ATARI poinformowała, że cena w Europie będzie jak najbardziej w normie, na poziomie 49.99 funtów. Jako pocieszenie rzecznik firmy poinformował, że z racji na różnice cen w Stanach i starym kontynencie, za Test Drive Unlimited gracze zapłacą o 5 funtów mniej, ale nie więcej. Skąd taka decyzja?
ATARI tłumaczy, że rynek w Stanach Zjednoczonych jest o wiele lepiej rozwinięty i, co najważniejsze, więcej graczy jest zarejestrowanych w usłudze Xbox Live. Jako że Test Drive Unlimited to gra internetowa, właśnie ten współczynnik jest decydującym dla firmy, ponieważ osoby nie grające w Internecie Test Drive?a nie kupią.
Serwis Eurogamer.net celnie przytacza wypowiedź Bruno Bonnell, skrzętnie zapisaną w czasie ogłaszania amerykańskiej ceny gry, który powiedział, że ?Innowacja winna być dostępna dla każdego, nie tylko tych, którzy mogą zapłacić za nią wysoką cenę?.
Ceny gier będą utrzymywały się na wysokim poziomie jeszcze przez pewien czas ? do momentu, w którym Microsoft zacznie zarabiać na sprzedawanych konsolach. Firma notuje stratę przy każdej sprzedanej konsoli, która została wyceniona poniżej kosztów produkcji, natomiast zyski czerpane są w zaczym stopniu z cen oprogramowania i abonamentów Xbox Live.