Bywa, że w finałach dochodzi do bartobójczych walk

Wkrótce miał dojść do skutku długo oczekiwany turniej 2vs2. Okazja nadarzyła się wraz z premierą Barbarian Invasion. Rozgrywki, zwane też Turniejem Par czy Mistrzostwami Polski 2vs2, nie były już tak popularne. Udział wzięły 24 pary – łącznie 48 graczy. W turnieju uczestniczyły takie zaprawione w bojach klany, jak: GLORy (2 pary), Sacred Company (4 pary), Sacred Band (również 4 pary), Imperium Polskie (3 pary), Kings of Athens (2 pary) oraz KoW, DcoV i kilka par mieszanych. Konkurencja była ostra, a sam turniej przybrał charakter międzyklanowych potyczek Z czterech grup awansowały po dwie najlepsze pary, które dalej walczyły w systemie pucharowym. Dochodziło również do bratobójczych walk, jak w półfinałach, gdzie spotkały się dwie pary z klanu S.C.. Ciekawy był również drugi mecz półfinałowy pomiędzy graczami z KoW oraz IPL. Gracze nie dawali za wygraną, rozegrali aż 10 potyczek. W końcu zwycięscy okazali się wojownicy z IPL w stosunku 4:6. W finale spotkały się dwie najlepsze pary: zwycięzcy bratobójczej bitwy – SC w składzie: Placek i Tryku (finalista poprzednich mistrzostw) oraz IPL w składzie: Feldmarshal i piszący te słowa Amrod. Lepszy okazał się klan IPL.

W grudniu miała miejsce premiera nowej części cyklu. Medieval II: Total War ogłaszany był jako lepszy niż Rome. Miały zostać wyeliminowane najbardziej uciążliwe błędy, zmieniona mechanika gry. Produkcja miała łączyć klimat MTW i innowacyjność RTW. Udało się? Raczej tak.

Turnieje od samego początku odgrywały szczególną rolę dla polskiej społeczności fanów Total War

Społeczność rośnie

MTW II to sport dla strategów

Powrócili starzy gracze, pojawili się też nowi fani. Najlepiej widać to na przykładzie kolejnego turnieju: Mistrzostw Polski Medieval II: Total War. Serwis powierzył organizację człowiekowi znanemu zarówno w polskim, jak i zagranicznym środowisku maniaków sieciowej rywalizacji, Naiverowi (autor bardzo popularnego zagranicznego turnieju Golden Sword, który naliczył już cztery edycje). Zainteresowanie przekroczyło najśmielsze oczekiwania. Zgłosiło się ponad 100 graczy. Porównując z pierwszym turniejem MTW, jest to liczba wręcz ogromna.

Rrównież nagrody są bardzo atrakcyjne. Dzięki Benchmark.Pl na zwycięzcę czeka karta graficzna GeForce 7600GS, a dla ósemki ćwierćfinalistów nagrody książkowe ufundowane przez Wysyłkowo.Pl. Zawiązaliśmy też współpracę z serwisem Valhalla.pl, medialnym patronem rozgrywek. Aktualnie zbliża się koniec pierwszej fazy grupowej, a rywalizacja nabiera coraz większych rumieńców.

Turnieje od samego początku odgrywały szczególną rolę dla polskiej społeczności fanów Total War. O ile początkowo rodzime rozgrywki były nieliczne, to zagraniczne pracowały pełną parą. Turnieje takie jak Clan War Belt (CWB) czy Total War Premier League (TWPL) stały się ośrodkami tworzenia zasad, przy wsparciu opinii i doświadczeń graczy, co bardzo ułatwiało rozgrywanie meczów i ocenę wyników. Zasady TWPL i CWB stały się powszechnym standardem. Co najciekawsze, polskie Mistrzostwa często miały zasady bardzo odmienne od typowych, zagranicznych. Wraz z rosnącą popularnością Rome sieciowe zawody zaczęły organizować także i polskie klany. Dość wspomnieć o White Eagle, którego organizatorem był Diego, czy Golden Sword. Temu ostatniemu poświęcić należy nieco więcej miejsca. Pierwsza edycja, organizowana przez Naivera, była stworzona z myślą o polskich graczach, natomiast w kolejnych uczestniczyli również zagraniczni goście. Profesjonalizm i sprawna organizacja sprawiły, że turniej zyskał uznanie całej sceny Total War, a część zasad została nawet recypowana przez zagraniczne turnieje. Łącznie odbyły się 4 edycje, w tym jedna na bardzo popularnym swego czasu modzie, Napoleonic II.

Polacy liderami

Polacy są jedną z najliczniejszych narodowości na GameSpy, zwartą i silną. Dość wspomnieć o drugim miejscu zajętym we wiosennej edycji CWC przez klan Sacred Company, zdobyciu przez Imperium Polskie drugiego miejsca w turnieju Total War Premier League 2005 oraz pasa Clan War Belt (i kilkukrotnym jego obronieniu!) przez Sacred Band.

Wspólnymi siłami najlepszych polskich klanów, reprezentacja Polski zdobyła 2. miejsce w Mistrzostwach Świata Total War (TWWC). Do tego dochodzą liczne trofea z klanowych turniejów, jak np. The Twins 2006 (Feldmarshal i Amrod z IPL), The One (Chojny z SB) – pierwsze miejsca, a w poprzedniej edycji Antek i Grrom z klanu SC – 2. miejsce. W kolejnych trzech edycjach Golden Sword nie było finału bez Polaka.

Obecnie organizowany jest (również przy współpracy z polskimi graczami) turniej o dość specyficznej formie – Clan Community Shield (CCS). Zawody mają zostać zorganizowane na zasadzie ligi, ustalony zostanie ranking reputacji klanów, medale za szczególne osiągnięcia, a statystyki mają być dostępne na bieżąco na specjalnie do tego utworzonej stronie. CCS na dobre już się rozpoczął, a polskie klany odnoszą w nim pierwsze sukcesy.

Polska scena Total War rozwija się już od kilku dobrych lat, a zainteresowanie serią rośnie w miarę upływu czasu. Zespołowy charakter gry dał możliwości do rozwinięcia się klanowej społeczności, a jej aktywność pozwoliła na organizację licznych turniejów. Wbrew pozorom, scena ta nie jest mała, a kolejne części gry i szerokie możliwości rywalizacji wieloosobowej przyciągają kolejnych graczy. Niestety, przynajmniej w Polsce, nigdy nie odbył się LANParty z prawdziwego zdarzenia. Wielka szkoda, bo to właśnie multiplayer jest esencją serii, i to właśnie z tą stroną gry – efektownymi i epickimi, a przede wszystkim realistycznymi bitwami wiążą się największe emocje.

Jeśli podbiłeś już Europę na mapie kampanii, to może warto poznać i drugą twarz Total War – bitwy wieloosobowe, z ludzkim, wciąż zaskakującym czymś nowym przeciwnikiem?

Amrod

[Głosów:0    Średnia:0/5]

1 KOMENTARZ

  1. Bardzo ciekawy artykuł. 🙂 Niedługo prawdopodobnie sam będe sobie pogrywał w Medievala 2 po necie. W RTS’ach na sieci jednak zawsze najbardziej denerwuje brak możliwości pauzy. No ale w końcu o to chodzi by potrafić odpowiedni szybko zastosować odpowiednią taktykę. 🙂

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here