Alan Bowman przedstawiciel Microsoftu na region Azji i Pacyfiku jest całkowicie pewny, że w roku 2008 ekspansja konsoli Xbox 360 będzie trwać w najlepsze. Umocnienie rynkowej pozycji konsoli Microsoftu Bowman upatruje w coraz większym nasyceniu rynku telewizorami HD. Wielkie nadzieje pokłada również w usłudze Xbox Live Video Marketplace, która ma przyciągnąć do konsoli Xbox 360 nowych użytkowników. Bowman skwapliwie przemilcza fakt, że wersje konsoli z dyskiem 20 gigabajtów to trochę za mało, żeby traktować go jako „platformę” dla filmów wysokiej rozdzielczości. Ani słowem nie zająknął się także o niezbyt dobrych wynikach sprzedaży Xboksa 360 na japońskim rynku. Według badań Media Create od momentu premiery konsola Microsoftu znalazła zaledwie 536 tysięcy nabywców. Playstation 3 posiada już 1.86 miliona użytkowników a Nintendo sprzedało 5.16 miliona sztuk swojej konsoli Wii.
Microsoft twierdzi jednak, że mimo ogólnej, słabszej sprzedaży swojej konsoli – 17.6 miliona egzemplarzy kontra ponad 20 milionów sztuk Nintendo Wii, to przychód ze sprzedaży jest około 2.6 razy większy niż u konkurenta. Skąd Bowman czerpie takie informacje – nie wiadomo.
Na koniec warto zauważyć, że jeśli już ktoś koniecznie chce posiadać odtwarzacz filmów HD i konsolę w jednym to wybór ogranicza się do (cicho sza!) Playstation 3. O tym Pan Alan Bowman także skwapliwie nie powiedział. A zatem ten przewidywany wzrost sprzedaży „dzięki telewizorom wysokiej rozdzielczości” jest troszeczkę naciągany.
Poniżej jedna z japońskich reklam konsoli Xbox 360.
Z taką reklamą to nie dziwota, że nic nie zwojowali.
Fajna reklama, ale powinni śpiewać do do do no CAN do in Japan 😉
no reklama rządzi, chyba głupszej nie widziałem ;p
nic dziwnego ze nic nie zawojowali z taką dziadowska reklama
No, reklama nie za dobra, ale ogólnie to w gusta Japończyków chyba uderza. Ale ja mam inną interpretację – ci, którzy śpiewają do do do uciekają przed cała hordą posiadaczy PS3 😉 Hehe. A tak na poważnie to Japonia jest specyficznym rynkiem, bardzo konserwatywnym – X360 się tam nie przebije. Moim zdaniem rynek w końcu przesyci się Wii i zacznie się moda na PS3 – poprzedniczka odniosła znaczące sukcesy, myślę, iż w tym przypadku też tak będzie (poza tym wyjdą excluziwy, które definitywnie podchodzą skośnookim graczom). Nie mnie prorokować, aczkolwiek Wii jest naprawdę dobrą i ciekawą konsolką, i gdyby więcej takich teamów jak Grasshopers (chyba tak to się pisze) – z pewnością sam bym ustawił obok swojego PS3 (który od niedawna, i już na stałe, zajmuje miejsce X360). Pozdrawiam!
no no kolega dziany 😀 😀 😀 :Dkurde ja sam bym wyprobował PS3 i na co go stać 🙂 ale co jak co Xbox na razie mną zawładnął bez reszty 😉
no pewnie że kulturka 🙂 ja zawsze kulturka 🙂 Xbox i PS3 fanboys łączmy się 😀 (prawie jak Nokia connecting people) 😀
Co innego ma powiedzieć o swoim produkcie? Przecież nie powie, że jego konsola stoczy się na dno i nie przedstawi nam najgorszego scenariusza 😉 Tak powinno być. Co do reklamy to głupia jak każda inna.
głupszej reklamy nie widziałęm. kaszana, kicha i do ****. Może i nie popieram xbox’ a ale podobała mi się reklama JUMP IN 😀
Tak! Połączmy się w ringu czerwonej śmierci, który z pewnością nastąpi jak PS3 postawimy na biedulce X’ie tak jak na zdjęciu 😉
Chinatown w USA to uwierze jeszcze. . . :E