Obcy odegrają istotną rolę w fabule drugiego Crysisa. PSM3 Magazine zaprezentowało kilka wypowiedzi jednego z producentów gry, Nathana Camarillo, który opisał wstępnie „przybyszów nie z tego świata”. Jednym z nowych typów przeciwników będą stwory o zdolnościach bardzo zbliżonych do tych, które oferuje kostium głównego bohatera. Twórca zdradził, iż obcy ci będą w stanie szybko przemieszczać się po poziomach, stanowiąc prawdziwe wyzwanie dla gracza.
Camarillo ujawnił również, iż inny z przybyszów będzie czymś pokroju „tarana” – bardzo brutalnym obcym. Wszyscy przeciwnicy będą poruszać się po świecie gry na różnymi metodami oraz używać przedmiotów na wiele sposobów. Jeżeli np. ukryjemy się za samochodem, niektórzy wrogowie wykorzystają rakiety, by wykurzyć nas z kryjówki. Zapowiadane są też poprawki w SI przeciwników, którzy mają reagować nawet na typ noszonej przez nas broni.
Nie no , niesamowite , szkoda tylko że reakcje przeciwników na ekwipunek są stosowane od czasów SNESa. Może też będzie można przełączać między chodzeniem a bieganiem.
Cóż, dożyliśmy chyba czasów, w którym horrendalne wymagania co do grafiki są na porządku dziennym, tymczasem tak oczywiste rzeczy jak reakcje SI znów zaczynają być głównym punktem promocji danego tytułu. Ale może to i lepiej – może wreszcie zamiast tworzyć cukierkowe kasztany, doczekamy się wirtualnych przeciwników zachowujących się jak gracz (tu większe nadzieje daje mi Brink niż Crysis 2 ;)).