Amerykańska firma za kilka miesięcy (jesienią tego roku) rusza z inicjatywą Community Games dla Xbox Live. Reguły rządzące nią są dość proste. Twórcy mini-gier mogą pokazywać swoje dzieła autorom innych xboxowych produkcji, którzy ocenią je a nawet doradzą, podpowiedzą co można w nich zmienić, ulepszyć. Zanim zarobimy pierwsze pieniądze musimy jednak sami wydać kilka groszy.
Pierwszym krokiem jest wykupienie rocznej licencji XNA (kosztuje niecałe sto dolarów) i pobranie narzędzi umożliwiających napisanie własnego tytułu na konsolę Microsoftu. Po ukończeniu naszego dzieła wystawiamy je do wglądu na specjalnym serwerze, z którego korzystają inni twórcy. Ci po przejrzeniu naszej twórczości mogą ją ocenić. Duża liczba pozytywnych ocen umożliwia nadanie ceny grze (od 200 do 800 Microsoft Points). Teraz wystarczy już czekać aż eksperci z Microsoftu zainteresują się naszą produkcją i wstawią ją do kolejki gier czekających na premierę na Xbox Live Arcade.
Po wydaniu stworzonej przez nas gry zarabiamy na niej kilkadziesiąt procent jej ceny w MS Points przeliczanych na dolary. Brzmi dość zawile, ale w sumie sprawa jest prosta. O ile tworzymy ciekawe tytuły dość szybko możemy liczyć na zasilenie konta pierwszymi pieniędzmi, zainteresowanie graczy naszą produkcją, sławę, kobiety…zapędziliśmy się. Jeśli jednak tworzycie własne gry, to naszym zdaniem warto się zainteresować pomysłem amerykańskiej firmy.