Myślicie o nabyciu tytułowej produkcji? Jeśli tak, to koniecznie zapoznajcie się z tą wiadomością, ponieważ może się okazać, że po przyniesieniu gry do domu, na ekranie monitorów zobaczycie pokaz zdjęć zamiast płynnej animacji. Twórcy Metro 2033 opublikowali oficjalne wymagania sprzętowe swojego dzieła, które umieściliśmy pod treścią tego newsa.Okazuje się, że na konfiguracji mającej kilka miesięcy nie mamy co liczyć na granie w wysokiej rozdzielczości. Jeśli wasz sprzęt nie kosztował kilku tysięcy złotych albo kupowaliście go ponad rok temu, to o zabawie raczej w ogóle nie ma co myśleć. Autorzy Metro 2033 przesadzili? Spójrzcie na wymagania tego tytułu i oceńcie sami. Naszym zdaniem wystarczającym komentarzem do całej sprawy jest jedna pozycja z optymalnej konfiguracji sprzętowej – Pamięć: Tak dużo jak się da (8GB+).

Minimalne wymagania sprzętowe:

Procesor: Dual core (jakikolwiek Core 2 albo lepszy)
Karta graficzna: wspierająca DirectX 9, Shader Model 3 (np. GeForce 8800, GeForce GT220 albo lepsze)
Pamięć: 1GB RAM

Zalecana konfiguracja:

Procesor: jakikolwiek Quad Core lub 3.0+ GHz Dual Core
Karta graficzna: wspierająca DirectX 10 (GeForce GTX 260 albo lepsze)
Pamięć: 2GB RAM

Optymalna konfiguracja:

Procesor: Core i7
Karta graficzna: wspierająca DirectX 11 (GeForce GTX 480 i 470)
Pamięć: Tak dużo jak się da – (8GB+)
Twardy dysk: Szybki HD lub SSD

Aby zagrać w trybie 3D Vision potrzebujesz:

NVIDIA GeForce GTX 275 albo lepszą
Monitor 120Hz albo lepszy
NVIDIA 3D Vision kit
Microsoft Windows Vista albo Windows 7

[Głosów:0    Średnia:0/5]

17 KOMENTARZE

  1. I dlatego kupiłem konsolę. . . Zero stresu – płyta do napędu i gramy na maksymalnych detalach. Twórcy przesadzili i to bardzo. . .

    • I dlatego kupiłem konsolę. . . Zero stresu – płyta do napędu i gramy na maksymalnych detalach. Twórcy przesadzili i to bardzo. . .

      Co ty mowisz? Wymagania wcale nie sa duze. 4-rdzeniowy procek, 4GB pamieci to dzis standard. Moze nie kazdy ma najmocniejsza grafe z DX11, ale i bez tego gra bedzie smigac jak ta lala 🙂 U mnie na Phenomie 9850, 4GB RAM, HD4850 1GB nawet AvP3 chodzi w 1680×1050 ze wszystkim na maxa, a ta gra okazala sie dosc kijowa konwersja. W kazdym razie ide o zaklad, ze Metro na HD5850 bedzie dzialac elegancko. Moze nie osiagnie 100fps, ale do grania spokojnie starczy te 40-50fps z wlaczonym DX11. Tylko porownaj sobei grafike w Metro z chocby niby najladniejsza konsolowa gra czyli Killzone 2. Roznica jest drastyczna, do tego rozdzielczosc bedzie znacznie wyzsza. PS. A tutaj ten twoj brak problemow na konsoli: http://www.valhalla.pl/news20826-Problemy-z-Heavy-Rain.html

    • I dlatego kupiłem konsolę. . . Zero stresu – płyta do napędu i gramy na maksymalnych detalach. Twórcy przesadzili i to bardzo. . .

      Nie ma czegoś takiego jak max detale na konsoli, różnice graficzne między konsolą a blaszakiem potrafią być bardzo duże. Aduma Całkowicie się z Tobą zgadzam. Również mam PS3 i solidnego PC-ta. Podpisuję się pod Twoim postem.

  2. Karta graficzna: wspierająca DirectX 11 (GeForce GTX 480 i 470)Pamięć: Tak dużo jak się da – (8GB+)

    Cóż, jeśli tekstury są faktycznie tak duże jak to wygląda na screenach to taki zapis nie powinien nikogo zaskakiwać. Szczególnie jeśli twórcy chcieli wycisnąć ile się da z tessalacji. Wtedy szczególnie height i normal mapy muszą być naprawdę sporych rozmiarów żeby to miało ręce i nogi, a nieskompresowana tekstura swoje niestety ważyć musi i nic się na to nie poradzi. Tym niemniej, wydaje mi się, że tego rodzaju ustawienia istnieją raczej jako pokazówka „jak to fajnie może wyglądać” a nie jako faktyczna opcja do grania. Pi razy drzwi sądzę, że optimum to raczej okolice 4 giga (co jest przecież rozsądną ilością dla samej Visty). Poza tym, skoro nawet zalecane orbitują w okolicach 2 giga to nie rozumiem o co ten raban. Ostatecznie „optymalna konfiguracja” przeznaczona jest dla posiadaczy kart DX11 a takich jest jak na razie stosunkowo niewielu.

  3. I dlatego kupiłem konsolę. . . Zero stresu – płyta do napędu i gramy na maksymalnych detalach. Twórcy przesadzili i to bardzo. . .

    Wszystko ladnie,pieknie. . . . tylko pragne zuwazyc (jako posiadacz ps3 i PC),ze czasem gra na ‚max detale’ nieco rózni sie miedzy platformami. . . Ja ps3 kupilem dosyc niedawno (jakis rok temu) i bardzo trudno jest mi(a wlasciwie bylo) sie przestawic i nie widziec róznic :),zwlaszcza jak zaraz po konsoli siadam na PC. Ale fakt konsola to rozwiazanie bardziej ekonomiczne. Co do Metra 90210 🙂 to chyba mamy kolejnego prpagatora (z bylego CCCP )po Stalkierze na sile probujacego nam sprzedac nowe magiczne technologie ze znakiem X .

  4. I dlatego kupiłem konsolę. . . Zero stresu – płyta do napędu i gramy na maksymalnych detalach. Twórcy przesadzili i to bardzo. . .

    Gramy na maksymalnych konsolowych detalach. Warto to podkreślić. Zdaje się, że nawet twórcy konsolowego Crisis mówili, że u nich będzie to odpowiednik pecetowego „medium”. To już wolę się pomęczyć z blaszakiem i obejrzeć grę tak jak miała wyglądać a nie „już więcej nie mogę edition”. Żeby nie było posiadam zarówno 360tkę jak i PS3 i solidnego peceta. Wciąż jednak najlepiej bawię się przy tym ostatnim.

  5. 1) ile godzin gry – zadaje to pytanie od chyba tygodnia w roznych miejscach i zero informacji (tajne?)2) nie napisano ile miejsca na HD.

  6. Najbardziej podoba mi sie:

    Karta graficzna: wspierająca DirectX 11 (GeForce GTX 480 i 470)

    To moze jednak jakis zart? Przeciez te karty istanieja tylko na papierze. . . i pewnie jeszcze dlugo tak zostanie biorac pod uwage aktualne problemy Nvidii. + czy tylko mi sie wydaje, ze gra bedzie mocno „Nvidiowata” skoro w wymaganiach nie ma mowy o zadnej karcie od ATI?Dobre. . . . LOL, cos czuje ze jednak wybiore wersje na konsole. @katmay trudno sie nie zgodzic, ale czasem mi przechodzi jak zamiast pogrania po godzinie zabawy z gownianymi sterownikami czy patchami czas mi sie konczy. No ale to juz przerabialismy 😉

    • . . . Przeciez te karty istanieja tylko na papierze. . . i pewnie jeszcze dlugo tak zostanie biorac pod uwage aktualne problemy Nvidii. . .

      Premiera NV400 odbędzie się pod koniec marca, to już potwierdzone, także do produkcji wejdzie pewnie w okolicach kwiecień/maj. Zresztą co to za problem, ATI z obsługą DX11 już od dawna są dostępne i to w całkiem przyzwoitych cenach. Co do problemów NV to fakt, straszliwie ostatnio dają ciała, a z tego co mówią sami projektanci układu Fermi, może on okazać się niezłym niewypałem. Cytując pewną osobę: „Fermi is the wrong chip, made the wrong way, for the wrong reasons”. . .

  7. 1) ile godzin gry – zadaje to pytanie od chyba tygodnia w roznych miejscach i zero informacji (tajne?)

    Ptaszki ćwierkają, że koło dziesięciu, ale nie traktuj tego jako oficjalnej informacji.

  8. aduma/katmay – oczywiście, że są różnice i będą one co raz większe. W poprzednim poście wyszło moje podejście do gier: przede wszystkim liczy się w nich rozgrywka, dopiero potem grafika, bo co mi z oglądania tekstur jak cała reszta chrupie/ślimaczy się i zabija frajdę? 🙂 Jednak nie zaprzeczam, że także gram na PC, ale raczej unikam super-hiper-zasobożerców, bo nie stać mnie na wymianę większości podzespołów co pół roku – najczęściej wracam do takiej pozycji po zakupieniu jakiegoś ulepszenia, ale zdarza się to jakoś raz na dwa lata. boro666 – HR to gra na PS3, którego. . . nie mam, bo postawiłem na Xboxa 360 😉 4-dzeniowy procek jest standardem? No popatrz nawet nie wiedziałem – ja wciąż mam Core2Duo i nie zamierzam go wymieniać – przynajmniej narazie. Co do grafiki – od niej dużo zależy, ale po moim ostatnim „zakupie” (Asus HD4850 512 MB – nie polecam – częściej w serwisie niż w komputerze) nieco mnie odrzuciło od PC, bo jak tu pograć na jakimś słabym zastępczaku (HD3450 256 MB)? 😉

    • boro666 – HR to gra na PS3, którego. . . nie mam, bo postawiłem na Xboxa 360 😉 4-dzeniowy procek jest standardem? No popatrz nawet nie wiedziałem – ja wciąż mam Core2Duo i nie zamierzam go wymieniać – przynajmniej narazie. Co do grafiki – od niej dużo zależy, ale po moim ostatnim „zakupie” (Asus HD4850 512 MB – nie polecam – częściej w serwisie niż w komputerze) nieco mnie odrzuciło od PC, bo jak tu pograć na jakimś słabym zastępczaku (HD3450 256 MB)? 😉

      Komputer to takie urzadzenie, ze konfiguracje zmieniasz w zaleznosci od zastosowan. Biurowy komputer moze byc nawet single core z jakas integra. Jednak kupujac komputer do gier wybiera sie odpoiwiednie do tego komponenty, czyli mocny procesor, przyzwoita ilosc RAMu i porzadna karte graficzna. Tak wiec wymagania Metro nie sa duze, bo wlasciwie to jest konfiguracja mid range, z lekkim wskazaniem na high end. Nikt tam nie napisal przeciez, ze musisz miec i7 wykrecony na 4GHz i karty graficzne w SLI ;PCo do awaryjnosci, to sa pewne modele kart, ktore sa awaryjne. Jednak alternatyw jest multum, bo i wielu producentow oraz wiele roznych modeli. Ja mam Powercolora PCS+ i karta jest po prostu marzenie, a kosztowala mnie zaledwie 500zl (prawie rok temu). Zobacz jak sie sypaly X360. Przeciez to byl jakis hardcore! Tak samo PS2 nieustannie mialo problemy z laserem. Tak wiec bezawaryjnosc konsoli to mit 😉

      • Komputer to takie urzadzenie, ze konfiguracje zmieniasz w zaleznosci od zastosowan. Biurowy komputer moze byc nawet single core z jakas integra. Jednak kupujac komputer do gier wybiera sie odpoiwiednie do tego komponenty, czyli mocny procesor, przyzwoita ilosc RAMu i porzadna karte graficzna. Tak wiec wymagania Metro nie sa duze, bo wlasciwie to jest konfiguracja mid range, z lekkim wskazaniem na high end. Nikt tam nie napisal przeciez, ze musisz miec i7 wykrecony na 4GHz i karty graficzne w SLI ;P

        Aj, ale mimo wszystko jak kupujesz komputer stricte do gier i wydajesz na niego X tysięcy, a po roku dowiadujesz się, że to już jest „stare” to szlag człowieka może trafić 😉 Co do Metro 2033 to pozostaje zawsze jedno pytanie: jak wielka różnica w grafice jest pomiędzy „zalecane” a „optymalne”, bo to przecież o to się rozchodzi. Tak czy owak – to co podali jest nadal ciut za wysokie, a i nie należy zapominać, że 8 GB+ RAMu oznacza od razu system 64 bitowy (ja wciąż pracuję na 32, bo 95% potrzebnych mi programów nie uruchomię na x64), ale to mniejszy problem. A tak z ciekawości: gry wykorzystują możliwości Quad’a? Z tego, co czytałem to dopiero ma się zacząć większe działanie w tym kierunku.

        Co do awaryjnosci, to sa pewne modele kart, ktore sa awaryjne. Jednak alternatyw jest multum, bo i wielu producentow oraz wiele roznych modeli. Ja mam Powercolora PCS+ i karta jest po prostu marzenie, a kosztowala mnie zaledwie 500zl (prawie rok temu). Zobacz jak sie sypaly X360. Przeciez to byl jakis hardcore! Tak samo PS2 nieustannie mialo problemy z laserem. Tak wiec bezawaryjnosc konsoli to mit 😉

        To wiadome, ale co ja nieborak pocznę jak kartę już zakupiłem i co 3 tygodnie wraca na serwis (niedawno 3ci raz poszła)? 😉 Rozmawiałem z bratem i biorę Asusa na zmęczenie – będę tak długo im wysyłał, aż oddadzą kasę (choć może być z tym problem) – z mojej strony zrobiłem wszystko, a nadal pojawiają się błędy (format, świeży system, najnowsze sterowniki, sprawdzenie temperatur, setki innych porad). Przy okazji jak ktoś wie, co z tym zrobić piszcie na PW: http://tnij. org/ati4850 (wątek jest lekko nieaktualny, bo i więcej wskazówek sprawdziłem, i temperatury są OK i system świeży —> objawy identyczne cały czas). Konsole się sypały i będą się sypać, bo to tylko urządzenia, a tym bardziej na początku, gdy sprzęt tak naprawdę jest. . . w fazie testowania (inaczej jak sprawdza ją 50 osób, inaczej 500 tys. osób) 😉 W sumie dobrze zrobiłem, że trochę zwolniłem z zakupem konsoli, bo i poprawili większość błędów i dali 3 lata gwarancji (na pierścienie, konsola ma 2 lata), więc wyszedłem na plus 😉

        • Aj, ale mimo wszystko jak kupujesz komputer stricte do gier i wydajesz na niego X tysięcy, a po roku dowiadujesz się, że to już jest „stare” to szlag człowieka może trafić 😉 Co do Metro 2033 to pozostaje zawsze jedno pytanie: jak wielka różnica w grafice jest pomiędzy „zalecane” a „optymalne”, bo to przecież o to się rozchodzi. Tak czy owak – to co podali jest nadal ciut za wysokie, a i nie należy zapominać, że 8 GB+ RAMu oznacza od razu system 64 bitowy (ja wciąż pracuję na 32, bo 95% potrzebnych mi programów nie uruchomię na x64), ale to mniejszy problem. A tak z ciekawości: gry wykorzystują możliwości Quad’a? Z tego, co czytałem to dopiero ma się zacząć większe działanie w tym kierunku.

          Taki sredni komputer do gier to jakeis 2500-3000zl. I na czyms takim Metro w DX11 bedzie grywalne bez najmniejszego problemu. W ogole nei wierze ze gra bedzie w stanie wykorzystac np. 12GB RAM, szczegolnie ze dzieje sie w zamknietych przestrzeniach i nawet tekstur nie ma specjalnie wyczesanych. W kazdym razie zawsze tak bylo ze gry na PC robily sie bardziej wymagajce, bo i wiecej oferowaly od strony technicznej. Co do wykorzystania 4-rdzeniowcow, to juz sa takie pozycje (jedna z nich to np. Flashpoint 2). Sa tez takie, ktore lepiej dzialaja z wieksza iloscia pamieci na grafie (1GB) bo oferuja lepsze tekstury (przykladowo AvP3). Zreszta SDK DX11 zostal napisany pod katem wielordzeniowosci, tak wiec od strony programistycznej jest juz wlasciwie pelne wsparcie. Problemem sa tworcy gier, ktorzy nie przestawili sie jeszcze na nowe srodowisko i dalej mecza DX9. Ale nie ma sie co dziwic – DX11 jest na rynku niezbyt dlugo. Poza tym nie jest zadna tajemnica, ze wiekszosc gier na PC to konwersje wersji konsolowych. By gra wykorzystala potege PC musi byc pisana od podstaw z mysla o tej platformie.

  9. Dla tych, co nie wierzą, że 4-rdzeniowce mogą być dzisiaj standardem:Athlon II X4 620 /2. 6GHz, 2MB, 95W, BOX, AM3/ 349złvs. 2-rdzenie:Core 2 Duo E7500 /2. 93GHz, 3MB, 1066MHz, BOX/ 410zł Tak, nie tylko Intel robi procesory. Chodzi oczywiście o ceny, wydajność tego AMD jest wyższa na pewno w syntetykach, jak i w nowych grach, w starszych tytułach może być różnie. Ja wczoraj kupiłem sobie w końcu nową kartę graficzną. Nie jest co co prawda GTX285 (. . . ), no ale póki co działa bardzo ładnie ;} Tak więc cieszę się, że spełniam minimum, bo to może być tytuł, w którym się zakocham. I tak w ogóle, zauważyłem ,że już tutaj mniej jest komentarzy typu #1. Nawet redakcja zauważyła, że Max Detail na PC =/= Max Detail na konsoli. Bardzo się z tego cieszę ;}

  10. To jest mój pierwszy komentarz na valhalli. Może nie doszłoby do tego, gdybym nie czytał już któryś raz z kolei komentarzy „wszystkowiedzącego” boro666. Może trochę spóźniony komentarz, ale to za sprawą linku Metro2033 załączonego w wiadomości o wymaganiach Splinter Cell. A więc wspaniały panie boro666, chciałbym zobaczyć, jak grasz sobie w jakąkolwiek pozycję wspierającą dx11 na max detalach na kompie za 2500-3000zł. Jak uda ci się ten myk to załącz link na valhalli, z chęcią popatrzę. Teraz pewnie wszyscy myślą: konsolowiec, a ja się z tych osób śmieje. Posiadam xbox’a 360 oraz komputer, który pozwala mi na chwilę obecną grać we wszystkie najnowsze gry na full detalach, ale jeśli ktoś pisze takie bzdury, to reaguje, bo czacha dymi. Jestem zdecydowanym propagatorem dobrej fabuły w grach, dopiero potem zwracam uwagę na grafikę. Mówiąc na temat wymagań samej gry, to są one w wypadku wersji optymalnej wręcz nie do przyjęcia.

    • To jest mój pierwszy komentarz na valhalli. Może nie doszłoby do tego, gdybym nie czytał już któryś raz z kolei komentarzy „wszystkowiedzącego” boro666. Może trochę spóźniony komentarz, ale to za sprawą linku Metro2033 załączonego w wiadomości o wymaganiach Splinter Cell. A więc wspaniały panie boro666, chciałbym zobaczyć, jak grasz sobie w jakąkolwiek pozycję wspierającą dx11 na max detalach na kompie za 2500-3000zł. Jak uda ci się ten myk to załącz link na valhalli, z chęcią popatrzę. Teraz pewnie wszyscy myślą: konsolowiec, a ja się z tych osób śmieje. Posiadam xbox’a 360 oraz komputer, który pozwala mi na chwilę obecną grać we wszystkie najnowsze gry na full detalach, ale jeśli ktoś pisze takie bzdury, to reaguje, bo czacha dymi. Jestem zdecydowanym propagatorem dobrej fabuły w grach, dopiero potem zwracam uwagę na grafikę. Mówiąc na temat wymagań samej gry, to są one w wypadku wersji optymalnej wręcz nie do przyjęcia.

      Czyli wg ciebie 4-rdzeniowiec 2,5GHz, 4GB RAM i HD5850 nie nada sie do grania w DX11? Obejrzyj sobie lepiej gameplay z tej gry, to sie przekonasz, ze nie ma w niej nic co by sugerowalo ze wymienione przez tworcow wymagania nie sa jedynie chwytem marketingowym. Oczywistym jest, ze funkcje typu tesselacja wymagaja dosc duzej mocy obliczeniowej, jednak to wlasciwie jedyna rzecz jaka moze ci odejmowac klatek. Pomieszczenia sa zamkniete, dosc puste, tekstury tez nie powalaja na kolana rozdzielczoscia. Chyba ze programisci maksymalnie skopali robote (czego juz maja swiadomosc), i gra jest po prostu nieudana konwersja, przez co wymagania sa kosmiczne.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here